Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΑΙΣΧΟΣ: ΔΕΝ δίνουν Ελληνική ιθαγένεια στον Σταύρο Λάλα

Κατηγορήθηκε από τις ΗΠΑ για εσχάτη προδοσία γιατί έδινε στις ελληνικές αρχές απόρρητα έγγραφα. Έμεινε 13 χρόνια σε αμερικανικές φυλακές υψίστης ασφαλείας και τώρα, τέσσερα χρόνια μετά την αποφυλάκιση του, το αντίτιμο για τις υπηρεσίες του είναι να μην του αναγνωρίζεται το δικαίωμα να δηλώνει Ελληνας.

Θεωρείται ο πιο σημαντικός κατάσκοπος που είχε ποτέ η Ελλάδα. Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέδιδε στις Ελληνικές μυστικές υπηρεσίες απόρρητα τηλεγραφήμα­τα των αμερικανικών υπηρεσιών και σημαντικά στοι­χεία για το που και πόσες στρατιωτικές δυνάμεις είχε η Τουρκία. Το 1993 κατηγορήθηκε για προδοσία από τις ΗΠΑ και καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 13 ετών σε φυλακές υψίστης ασφαλείας.

Πρόκειται για τον κ. Σταύρο (Στηβ) Λάλα, τον οποίο οι ελληνικές αρχές φαίνεται πως έχουν ξεχάσει παρά τις υποσχέσεις τέσσερα χρόνια μετά την επιστροφή του στη χώρα.

Ομολογώ πως ντράπηκα όταν πέρα­σα το κατώφλι της μονοκατοικίας που ζει με την οικογένεια του ο κ. Λάλας, στη Χρυσούπολη Καβάλας. Οχι για τις απαράδεκτες συνθήκες που είδα με τα μά­τια μου, αλλά για την αναλγη­σία του ελληνικού κράτους απέ­ναντι σε έναν άνθρωπο που έμεινε 13 χρόνια στη φυλακή, επειδή βοήθησε τη χώρα του. Ενα κράτος που μοιράζει αφειδώς ελληνικές ταυτότητες στους μετανάστες, αλλά ακόμη δεν έχει αποδώσει την ελληνική ιθαγένεια στον κ. Λάλα.

Βλέποντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζείτε εσείς και η οικογένεια σας γίνεται αντιληπτό πως το επίσημο Κράτος δεν στάθηκε δίπλα σας.

Το που ζούμε το είδατε με τα μάτια σας. Οι συνθήκες είναι επιεικώς απαράδεκτες. Από τον χαρακτήρα μου δεν μου αρέσει να κλαίγομαι, αλλά εί­μαι εξοργισμένος με όσους μου έλεγαν: «Μη στενοχωριέσαι, εμείς θα σταθούμε δίπλα σου ό,τι και να γίνει». Μόλις επέ­στρεψα και είδα πού ζούσαν η σύζυγος μου και τα παιδιά μου θύμωσα, γιατί αυτοί οι άν­θρωποι με κορόιδεψαν.

Αισθάνεστε πικραμένος από τη συμπεριφορά του επίσημου κράτους απέναντι σας;

Περίμενα πως θα τηρούσαν όλα όσα μου είχαν υποσχεθεί όταν περνούσα το κατώφλι των φυλακών. Κυρίως το να ήταν δίπλα στη σύζυγο μου και τα παιδιά μου. Πέρασαν δύσκολες στιγμές και εγώ δεν μπο­ρούσα να κάνω απολύτως τί­ποτα για να τους βοηθήσω.

Οταν γύρισα ο μεγάλος μου γιος με ρώτησε: «Πού ήσουν, πατέρα, τόσα χρόνια!». Τι να απαντούσα στο παιδί. Τα 13 χρόνια στη φυλακή μου δημι­ούργησαν σοβαρά προβλήμα­τα υγείας. Δεν μπορώ να ερ­γαστώ. Εγώ ασχολούμαι με το σπίτι και η σύζυγός μου εργάζειαι για να τα βγάλουμε πέ­ρα. Εχουμε και ένα παιδί με σοβαρό πρόβλημα υγείας στο οποίο προσπαθούμε να είμα­στε δίπλα του. Είναι δύσκολα τα πράγματα. Είδατε την κα­τάσταση μας. Μου είχαν υποσχεθεί και ένα μικρό σπίτι, για να φύγουμε από εδώ που μας έχει φάει η υγρασία και η μού­χλα, αλλά και αυτές οι υποσχέσεις έμειναν στα λόγια. Φαντα­στείτε πως ακόμη περιμένω να πάρω την ελληνική ταυτό­τητα στα χέρια μου.

Δεν σας έχει αποδοθεί ελλη­νική υπηκοότητα;

Το 2007, όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, πίστευα πως κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο θα μου έδιναν αμέσως ταυτότη­τα και διαβατήριο. Δεν έγινε αυτό και ακόμη περιμένω. Θα ήθελα να παρακαλέσω τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια και τον πρω­θυπουργό κ. Γιώργο Παπαν­δρέου να δουν με ενδιαφέρον το θέμα μου. Δεν νομίζω πως ζητάω κάτι παράλογο.

Πως ήταν τα 13 χρόνια μέσα στη φυλακή;

Δύσκολα. Ημουν έγκλειστος σε φυλακές υψίστης ασφαλεί­ας, ανάμεσα σε ποινικούς κατάδικους, ληστές, βιαστές, δολοφόνους. Πολλές φορές σκε­φτόμουν: «Τι δουλειά έχω εγώ εδώ μέσα;». Πέρασα δύσκολες ώρες εκεί μέσα.

Σας ξέχασαν μέσα στη φυλακή;

Με θυμήθηκαν πολύ λίγοι. Είχα λάβει και μια επιστολή του κ. Γιώργου Παπανδρέου ως υπουργού Εξωτερικών τότε. Για να είμαι δίκαιος, πρέπει να αναφέρω τις ενέργειες από την κυβέρνηση του πρώην πρω­θυπουργού κ. Κώστα Καρα­μανλή, που βοήθησε σημαντι­κά στο να επιστρέψω στην Ελ­λάδα.

Αμερικανοί και Ρώσοι κατά­σκοποι που συλλαμβάνο­νται επιστρέφουν ως ήρωες στις πατρίδες τους.

Εγώ δεν θεωρώ τον εαυτό μου ήρωα. Εκανα ό,τι έκανα γιατί πίστευα πως ήταν καλό για την πατρίδα μου. Δεν ζήτησα πο­τέ να εξαργυρώσω τις υπηρε­σίες μου, αλλά πίστευα πως το Κράτος θα στεκόταν δίπλα σε μένα και στην οικογένεια μου.

Πως βλέπετε την κατάστα­ση στην Ελλάδα σήμερα;

Είναι πάρα πολύ δύσκολη λό­γω της κρίσης. Ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου πιστεύω πως προσπαθεί να βάλει μια τάξη, αλλά δεν ξέρω αν τα κα­ταφέρει. Στις ΗΠΑ είναι έγκλη­μα να μην πληρώνεις τους φόρους σου. Εδώ ο καθένας προ­σπαθεί να κλέψει το κράτος. Ετσι δεν πάμε μπροστά. Οι Έλληνες πρέπει να είμαστε ενω­μένοι. Να αφήσουμε στην άκρη τους εγωισμούς και να δούμε πως θα πάμε μπροστά.

Μάθατε τελικά ποιος σας «κάρφωσε» στους Αμερικανούς;

Όχι. Αλλά είμαι σίγουρος πως θα το βρει από τον θεό. Εγώ έχω ήσυχη τη συνείδηση μου. Δεν ξέρω αν την έχει αυτός.

Μετανιώσατε για την πράξη σας; θα το ξανακάνατε;

Έκανα κάτι που πίστευα πως θα βοηθούσε τη χώρα μου, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγ­μή. Δεν μετάνιωσα παρά τα 13 δύσκολα χρόνια που πέρασα μέσα στη φυλακή και τις δυσκολίες που αντιμειωπίζω σήμερα.

Είναι αλήθεια πως πληροφορία που είχατε διαρρεύσει προς τις ελληνικές αρχές είχε σχέση με την τότε στάση των ΗΠΑ στο Μακεδονικό;

Ναι. Ηταν μια σημαντική πληροφορία για ένα θέμα που την εποχή εκείνη απασχο­λούσε τη χώρα μας και, απ’ ό,τι φαίνεται, θα συνεχίσει να μας απασχολεί για πολύ καιρό ακόμη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ – ΘΕΜΑ – ΣΕΛ.24

Πηγή: http://gdailynews.wordpress.com



Διαβάστε ακόμη:

Ρωσικά μαθήματα και η περίπτωση του Σταύρου Λάλας




Όσοι επιθυμούν να στηρίξουν οικονομικά τον Σταύρο Λάλα
(τι τραγικό: να έχεις δώσει την ζωή σου για την πατρίδα και να μην μπορείς να τα βγάλεις πέρα και να χρειάζεσαι οικονομική βοήθεια γιατί δυστυχώς αυτοί που διοικούν το Ελληνικό κράτος αδιαφορούν)
παρακαλούμε καταθέστε οποιοδήποτε ποσό στην
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, αρ. λογ/σμού: 491/774264-98
(πρωτοβουλία Αντιπαρακμής)



Νεότερη Ενημέρωση:
Δόθηκε επί τέλους (Απρίλιος 2011) η Ελληνική υπηκοότητα στον Σταύρο Λάλα.
Δείτε σχετικά εδώ.
Χρειάστηκε τόση προσπάθεια και τόση κινητοποίηση για το αυτονόητο.
Τέλος καλό πάντως .. έστω και μέσα από συμπληγάδες.

Η ανάγκη οικονομικής στήριξης του ήρωα παραμένει (ο ίδιος, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που απέκτησε από την πολυετή του κάθειρξη στις αμερικανικές φυλακές, αδυνατεί να εργαστεί, επιπλέον, ένα από τα παιδιά του έχει σοβαρή αναπηρία, σκεφθείτε και την "τρώγλη"-κυριολεκτικά, σε αυτή την κατάσταση είναι το πατρικό σπίτι της συζύγου του όπου διαμένει ο Στ.Λάλας με την οικογένειά του).
Οπότε, όποιος μπορεί ας τον στηρίξει.

6 σχόλια:

Kostas o Agrios είπε...

Φαινεται πως η μονη περιπτωση να παρει ελληνικη ιθαγενεια ο Λαλας ειναι να δηλωσει λαθρομεταναστης. Πρωτα απο ολα οι "ευαισθητοι" αριστεροι ψευτοκουλτουριαρηδες θα τρεξουν να του βρουν σπιτι, δουλεια, οικονομικη ενισχυση και καλο σχολειο για τα παιδια του. Μετα θα τρεξει ο Ραγκουσης να του δωσει διαβατηριο μαζι με μια θεση σε ταχυεστιατοριο της Παρου. Πιθανα να τρεξει και ο ΓΑΠ να φωτογραφηθει μαζι του. Δεν πανε στο διαβολο οι αχρηστοι που μας κυβερνανε ???????????

Βασίλης Β. είπε...

"..Δεν πανε στο διαβολο οι αχρηστοι που μας κυβερνανε ??????????? ..." και συμπληρώνω " και που εμείς τους επιλεξαμε με την ψήφο μας ..!!" έτσι για να μην ξεχνιώμαστε._

Μαχητής Θεσσαλονίκης είπε...

Σήμερα είδα στις ειδήσεις (στο κρατικό κανάλι) ότι η κηδεία του Έβερτ θα γίνει "δημοσία δαπάνη".

Για ποιο λόγο;
Δεν πληρώθηκε αρκετά ως Υπουργός κ ως Βουλευτής ο κύριος Έβερτ;
Για ποιο λόγο πρέπει-εν μέσω οικ/κής κρίσης- να πληρώσει ο Ελληνικός λαός και την (μεγαλοπρεπή) κηδεία του;


Αναρωτιέμαι αν σήμερα πέθαινε ο ήρωας Σταύρος Λάλας,
θα είχε άραγε χρήματα η οικογένειά του να καλύψει τα έξοδα της κηδείας;;

Θα έσπευδε να ανακοινώσει η Κυβέρνηση ότι τα έξοδα της κηδείας θα είναι "δημοσία δαπάνη";

Να έχεις έναν ΗΡΩΑ δίπλα σου κ να μην τον τιμάς ως Ελληνικό κράτος..

Και να ζει στην ανέχεια ενώ αν δεν έμπαινε στο ρίσκο να δίνει για τόσα χρόνια απόρρητα μυστικά στην Ελλάδα,
τώρα θα ήταν ένας συνταξιοδοτημένος Αμερικανός στρατιωτικός -και όχι να ζει στην τρώγλη, στο πατρικό της γυναίκας του στη Χρυσούπολη της Καβάλας.

Ίδας είπε...

ΑΙΣΧΟΣ!!!
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ;;;

Kostas o Agrios είπε...

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ?????????????

Εδω ειναι αλλα αυτοι που το κυβερνανε δεκαετιες τωρα εναλλαξ μαλλον ειναι "αλλου" .............. και για να ακριβολογουμε γονατισμενοι στα τεσσερα μπροστα στα "αφεντικα" τους

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή μας που μας κυβερνάνε αυτοί!όλοι τα ίδια σκατά ειναι. καλη συνεχεια στον Σταύρο