Όπως θα δείτε στο βίντεο, η αρχαιολόγος κ. Σουλβατζή σε μεγάλη ανασκαφή στην Αίγυπτο βρήκε Μακεδονικό τάφο ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ διαστάσεων.
Με παρέμβαση της Κυβέρνησης Σημίτη (Πάγκαλου κλπ) ζητήθηκε από την Κυβέρνηση της Αιγύπτου να σταματήσουν οι ανασκαφές παρά τα εντυπωσιακά ευρήματα και πριν προλάβουν να αποκαλύψουν τον κυρίως τάφο.
Πιθανότατα για να μην επηρεαστούν οι σχεδιαζόμενες εξελίξεις στο Σκοπιανό (παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας στο κράτος των Σκοπίων).
Τοπογραφική αποτύπωση του κλειστού μνημειακού συγκροτήματος του τάφου.
Ο Τάφος αποτελείται από το Πρόπυλο, τον Διάδρομο και τον Τριθάλαμο. Πλήρης Δωρικός θριγκός περιτρέχει όλο το κτίσμα, ιδιαίτερο στοιχείο για Νεκρικό Μνημείο, χαρακτηριστικό των Μακεδονικών Τάφων.
Σχεδιάγραμμα κατόψεως του τάφου από τον Αρχιτέκτονα Μηχανικό Πραξιτέλη Χαλεπά.
Tα τρίγλυφα και οι μετώπες είναι ανεξάρτητα.
Τα τρίγλυφα αποτελούνται από δύο πλήρεις γλυφές και δύο ημιγλυφές. Οι μετώπες είναι σχεδόν τετράγωνες, χωρίς εξώγλυφο διάκοσμο (0,72 Χ 0,68). Η ύπαρξη των γωνιακών τριγλύφων υπογραμμίζει την ελληνικότητα του Μνημείου και το μεγάλο ύψος τους (0,72 εκ.) δηλώνει την μεγάλη κλίμακά του.
Ο καθαρισμός του διαδρόμου του τάφου.
Από τις θύρες της κυρίας εισόδου του τάφου εκτείνεται σε ευθεία εμπρός, ο μακρύς κλειστός επιβλητικός διάδρομος μήκους 31,32 μέτρων και πλάτους 7 μέτρων, ο οποίος κάποτε είχε θολωτή οροφή, αλλά κατέρευσε.
Από τους θολίτες όμως, που βρέθηκαν πεσμένοι στο εσωτερικό του και πολλοί διατηρούσαν το χρώμα τους, γνωρίζομε ότι η οροφή εσωτερικά είχε βαθύ μπλέ χρώμα. Ο διάδρομος έχει στις μακρυές πλευρές του από τρείς θύρες σε κάθε πλευρά αντιδιαμετρικές. Το δάπεδο του διαδρόμου είναι πλακοστρωμένο.
Υπάρχει ένα χαμηλό στηθαίο, ύψους 0,13 του μέτρου και πάχους το ίδιο, που χωρίζει το δάπεδο του διαδρόμου σε τρείς ζώνες, όπου υπάρχουν κατανεμημένα τα σύμβολα και οι βωμοί.
Το υπέρθυρο του προθαλάμου του τάφου
Το υπέρθυρο του αντιθαλάμου του τάφου
Το υπέρθυρο του ταφικού θαλάμου του τάφου.
Ο γλυπτικός διάκοσμος του Μνημείου είναι μοναδικός και θαυμάζεις το μεγαλείο της Ελληνικής Κλασσικής Τέχνης. Και μόνον το σμίλευμα σε τόσο δύσκολο υλικό, σαν τον ασβεστόλιθο, δείχνει την επιδεξιότητα και την τέχνη, την οποία μόνον έλληνες γλύπτες μπορούσαν να επιτύχουν.
Τα έργα τους χαρακτηρίζει η πνοή και ο ρεαλισμός.
Το έβλημα του Άμμωνος Ρά, ο δίσκος του Ηλίου με τις κόμπρες
Το υπέρθυρο με τους ουροβόρους όφεις.
Συνεχίζουμε με το κείμενο από το Ιστολόγιο "Εθνική Παιδεία" που ανέδειξε το θέμα:
"Ποιος ήταν ο "τοίχος" που ανέφερε ο μετέπειτα Υπουργός Τατούλης, στον οποίο σταμάτησαν οι ανασκαφές;;; Το επεισόδιο με τον Ισραηλίτη πρέσβη, που επισκεπτόμενος τις ανασκαφές αποκάλεσε κίναιδο και μέθυσο τον Μ. Αλέξανδρο, ενώ ανέφερε ότι ο στρατηλάτης προσκύνησε τον Μεγάλο Αρχιερέα στην Ιερουσαλήμ!!! Οι έμμεσες απειλές του προς την αρχαιολόγο."
Ειλικρινά ΝΤΡΟΠΗ.
Η μόνη παρηγοριά είναι ότι o τεράστιος Μακεδονικός τάφος ευτυχώς συνεχίζει να φυλάσσεται από την Αιγυπτιακή Κυβέρνηση.
Δείτε το βίντεο:
Άσχετα από το αν το συγκεκριμένο οικοδόμημα είναι ή όχι ο τάφος του Μ.Αλεξάνδρου, οι καταγγελίες της αρχαιολόγου για την απαράδεκτη παρέμβαση των Ελληνικών Κυβερνήσεων για να σταματήσει η συγκεκριμένη ανασκαφή στην Αίγυπτο απατούν επίσημη ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου