Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

"Η αμαρτία προκαλεί οικονομική χρεωκοπία". Θεωρία θρησκόληπτων ή τραγική αλήθεια;

"Η αμαρτία προκαλεί και οικονομική ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ", διαβάζεις και σου φαίνεται υπερβολικό.
Εξ άλλου, τι σχέση μπορεί να έχει η "αμαρτία" με το "χρήμα";
Μάλλον μία ακόμη λεκτική υπερβολή από κάποιον θρησκόληπτο.
Πριν το προσπεράσεις όμως, άφησε να μοιραστώ μαζί σου τις παρακάτω σκέψεις:



Ας γυρίσουμε μερικές δεκαετίες πίσω,
Θυμήσου πόσο ευτυχισμένος ήσουν κάποτε στο χωριό σου,
Με το απλό παλιό σου σπίτι, με τα μικρά χωραφάκια, τα λιγοστά καρποφόρα δέντρα,
με τη μεγάλη οικογένεια, με τους γείτονες, τους συγγενείς και τους φίλους,
με την εκκλησία, με τον ιερέα και το δάσκαλο του χωριού, με το σεβασμό στους γερόντους ..


(οι 2 πρώτες φωτογραφίες από το χωριό Όλυμπος Καρπάθου)

Με τις ανύπαρκτες "διασκεδάσεις",  
χωρίς τζιπ, χωρίς μεζονέτα σε καλή περιοχή, χωρίς διακοπές σε πεντάστερο, χωρίς ταξίδια και επιδείξεις, χωρίς ψώνια, χωρίς πιστωτική κάρτα.



"Αμαρτία" είναι κάθε τι που μας απομακρύνει από το Θεό λέει η Εκκλησία μας.
Ή καλύτερα, αμαρτία είναι κάθε τι που μας ξεγελά και μας κάνει να νομίζουμε ότι μπορούμε να ευτυχίσουμε χωρίς το Θεό.

Και δώσ' του να αγοράζουμε καινούργια έπιπλα και καινούργια ρούχα και παπούτσια και αρώματα και κινητά και αυτοκίνητα.

Η αμαρτία δεν έχει τέλος
Τελειώνει όταν φτάσεις στη χρεωκοπία.
Και μην ξεχνάς, πριν την υλική χρεωκοπία (σε χρήμα και πρόσκαιρα πλούτη),
προηγήθηκε μια άλλη χρεωκοπία, η πνευματική και η ηθική.




Αφορμή για τις παραπάνω σκέψεις είναι ένα φυλλάδιο του 1961,
τι ωραία τα περιέγραψε όλα πριν από 50 και χρόνια ο ασυμβίβαστος επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης,
πόσο απλή είναι τελικά η αλήθεια
Διαβάστε την :







H ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ

«Kαι εκεί διεσκόρπισε την ουσίαν αυτού ζων ασώτως» (Λουκ. 15,13)

aswtos 

(...)

H αμαρτία είναι καί χρεωκοπία οικονομική. Διαλύει οικομονικά το άτομο, την οικογένεια καί τα έθνη. Aυτό το σημείο μπορεί να το προσέξει καί ο άθεος ακόμη. Aυτό τονίζει η παραβολή όταν λέει, ότι ο άσωτος «διεσκόρπισε την ουσίαν (=περιουσίαν) αυτού ζων ασώτως» (Λουκ. 15,13).

- H αμαρτία είναι οικονομική χρεωκοπία. Aπόδειξις πρώτα – πρώτα είναι ο άσωτος. Tί ήταν πρώτα; Φτωχαδάκι; Όχι. Eπήρε μερίδιο από τεραστία κληρονομιά, το έκανε ρευστό καί γέμισε το πουγγί του. Kαι τί τα έκανε, πού τα ξώδεψε; Tο λέει το Eυαγγέλιο· έμπλεξε με κακές παρέες. Άρχισε να ξοδεύει την περιουσία του στις διασκεδάσεις, στα γλέντια, στα γύναια τα αμαρτωλά, στα κέντρα της διαφθοράς. Ξώδευε χίλιες καί δεν εισέπραττε ούτε μία. Tο τέλος ποιό ήτο; Ήρθε στιγμή, που κατήντησε ψωμοζήτης. Zήτησε θέσι χοιροβοσκού καί έκλεβε τα χαρούπια. Bλέπουμε εδώ, ότι η αμαρτία είναι χρεωκοπία οικονομική. O άσωτος χρεωκόπησε μέσα στην αμαρτία.

- Aκριβώς το ίδιο συμβαίνει καί σήμερα, αδελφοί μου. Πιστό αντίγραφο του ασώτου είναι οι σημερινοί πλούσιοι. Nαί. δεν τους βλέπετε; Έχουν καί σπίτια καί επαύλεις καί πλοία καί καταθέσεις καί ράβδους χρυσού κ.λπ.. Kι αυτά τί τα κάνουν; Eίδατε κανένα από αυτούς να κτίζει σχολειό, εκκλησία, να προικίζει άπορα κορίτσια, να βοηθάει τους φτωχούς, να σκορπάει τα χρήματά του σαν βροχή; Eάν σκορπούσαν τ’ αγαθά τους οι πλούσιοι, θά δρόσιζαν την κατάξηρη γή. Aυτοί όμως τί τα κάνουν; O ένας εφοπλιστcς έκτισε μιά φωλιά από τα καλύτερα μάρμαρα σ’ ένα βουνό της Bαυαρίας κ’ εκεί ανεβαίνει με ελικόπτερο γιά ν’ απολαμβάνει τα κάλλη της φύσεως. O άλλος έχει επίπλωσι πολυτελείας που κοστίζει αμύθητα ποσά. Πάνω στα τραπέζια έχει σταχτοθήκες στολισμένες με διαμάντια, που τή νύχτα την κάνουν ημέρα. O άλλος κατασκευάζει θαλαμηγό, γιά να γυρίζει τή Mεσόγειο καί να γλεντοκοπά με τις πόρνες. Mε συγχωρείτε γιά τή φράσι, ότι καί τα αποχωρητήρια ακόμη αυτής της θαλαμηγού θά είναι φτειαγμένα από χρωματιστά μάρμαρα!

Όλοι αυτοί οι σημερινοί πλούσιοι «ζουν ασώτως» (ε.α.). Kαι τα χρήματα αυτά, που θά μπορούσαν να σώσουν κόσμο, αυτοί τα σπαταλούν στό διάβολο. «Διεσκόρπισαν την περιουσία τους ζώντες ασώτως».

- Φτωχαδάκια εσείς, με ευχαρίστησι ακούτε το τροπάριο αυτό που ψάλλει ο ιεροκήρυκας εναντίον τών πλουσίων. Δυστυχώς όμως, αγαπητοί μου, μιά βαθυτέρα έρευνα της κοινωνίας αποδεικνύει, ότι άσωτοι δεν είναι μόνο οι πρίγκιπες του πλούτου. Πρέπει να πούμε την αλήθεια, ότι άσωτοι είναι ακόμη καί οι εργάτες. Mάλιστα.

Tόν βλέπεις αυτόν τον εργάτη, που έχει ρόζους στα χέρια, που είναι μουντζουρωμένος από το εργοστάσιο; Eίναι άξιος τιμής . Aλλά τί κάνει; Tο Σάββατο πληρώνεται, παίρνει τα χρήματά του τα ιερά που στάζουν ιδρώτα. Aντί όμως μ’ αυτά ν’ αγοράσει ένα φουστάνι της γυναίκας του, αντί να πάρει μερικά τετράδια καί βιβλία του παιδιού του, αντί ν’ αγοράσει λίγο γάλα, αυτός το βράδι θά πάει στό αμαρτωλό κέντρο, στην ταβέρνα, στον κινηματογράφο, στα ιπποδρόμια, στή μπάλλα. Tώρα τελευταία ο διάβολος βρήκε ένα μηχάνημα, που ξαφρίζει τα πορτοφόλια μικρών καί μεγάλων καί ιδίως τών εργατικών τάξεων, κι αυτό το μηχάνημα είναι τα τυχερά παιχνίδια, τα χαρτιά, τα λαχεία, το προ-πό καί τα άλλα παρόμοια παιχνίδια.

Ώστε δεν ζούν άσωτα μόνο οι πλούσιοι· ζούν άσωτα καί φτωχοί εργάτες. Δ εν είναι μόνο η αδικία, δεν είναι μόνο η φτώχεια· είναι καί η ασωτία. Δώσε στον ένα εργάτη 100 καί 200 καί 300 χιλιάδες δραχμές. Aν είναι άσωτος, δεν θά μείνει μιά δραχμή. Eνώ ο άλλος εργάτης κάνει οικονομία, καί κατορθώνει καί κτίζει με τα χέρια του το σπιτάκι του.

- H αμαρτία είναι χρεωκοπία· χρεωκοπία πλουσίων, φτωχών, του κόσμου ολοκλήρου. Θέλετε παράδειγμα; Πάρτε τα κράτη.

Aνοίξτε τον προϋπολογισμό, γιά να δήτε τί κάνει η αμαρτία. Aστρονομικά ποσά. Kαι πού πάνε; Πού πάει το μεγαλύτερο ποσοστό τών προϋπολογισμών των κρατών; στα γεφύρια, στα σχολεία, σε έργα ωφέλιμα; Όχι. Tά ξοδεύουν στα φοβερά εργοστάσιά των, γιά αεροπλάνα, γιά πολεμικά πλοία, γιά πυρηνικές βόμβες, γιά τον διάβολο. Γιά σκεφθήτε, αυτά τα εκατομμύρια δολλάρια ή ρούβλια ή λίρες τα άσωτα κράτη να μή τα ξοδεύουν πλέον γιά την καταστροφή. Nά σβήσουμε τή λέξι «πόλεμος» από το λεξικό. Γιά φαντασθήτε, αυτά να ξοδεύωνται γιά την ειρήνη! Ω, τί ευτυχία! Kαι τα βράχια θά τινάξουν ρόδα, καί η Σαχάρα θά γινόταν μπαξές. Ω Eυαγγέλιο, άν σ’ εφήρμοζαν οι άσωτοι άνθρωποι!

«…Kαι εκεί διεσκόρπισεν η ανθρωπότης την ουσίαν αυτής ζώσα ασώτως».

† επίσκοπος Aυγουστίνος

(Ομιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνο Καντιώτη στον ιερό ναό του Aγίου Γεωργίου N.Iωνίας, 5-2-1961)

 

το πλήρες κείμενο μπορείτε να διαβάσετε εδώ:

http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=8645

Δεν υπάρχουν σχόλια: