Ανασκόπηση δημοσιεύματος από το Κυπριακό Ποντίκι 3.05.2008
Η εβδομαδιαία εφημερίδα της Κύπρου ‘Το Κυπριακό Ποντίκι’ 3.5.2008 αποκάλυψε πολλά με τίτλο “Οι αλήθειες που δεν λέχθηκαν…” και φανερώνει πως ο Μάριος Τόκας αρνήθηκε να μελοποιήσει το νέο Εθνικό Ύμνο που προνοούσε το Σχέδιο Ανάν, γιατί δεν παρέλαβε το 1988 την κομματική ταυτότητα του ΑΚΕΛ, πως ο Χριστόφιας επέβαλε τον Υπουργό Παιδείας σαν ομιλητή στον επικήδειο…και άλλα. Συνοψίζουμε πιο κάτω για ευρύτερη ενημέρωση, μιας και το Κ.Π δεν κυκλοφορεί στην Βρετανία.
Ο Μάριος Τόκας αρνήθηκε να γράψει το νέο Εθνικό ΄Υμνο
1) Λίγο πριν το δημοψήφισμα της 24ης Απριλίου 2004 και στο πλαίσιο αυτών που συμφωνήθηκαν τότε μεταξύ του Τάσσου Παπαδόπουλου και των Ηνωμένων Εθνών, ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας ήταν υποχρεωμένος να προχωρήσει σε κάποιες προετοιμασίες, στην περίπτωση που υπερψηφιζόταν το σχέδιο Ανάν, π.χ. να ζητήσει από δημόσιους υπάλληλους ή αστυνομικούς να δηλώσουν ποιοι θα ήθελαν να ανήκουν στην “ομοσπονδιακή” κυβέρνηση (εάν ο λαός ψήφιζε υπέρ του σχεδίου Ανάν) ή να ετοιμαστεί η σημαία του νέου κράτους και φυσικά άλλος εθνικός ύμνος!.
Ο Τάσσος Παπαδόπουλος, όπως μάθαμε, τηλεφώνησε στον φίλο του Μάριο Τόκα και του είπε πως από την στιγμή που είναι υποχρεωμένος να ετοιμάσει νέο εθνικό ύμνο, θα ήθελε να αναθέσει το έργο αυτό στον Μάριο Τόκα.
Ο Τάσσος Παπαδόπουλος, όπως μάθαμε, τηλεφώνησε στον φίλο του Μάριο Τόκα και του είπε πως από την στιγμή που είναι υποχρεωμένος να ετοιμάσει νέο εθνικό ύμνο, θα ήθελε να αναθέσει το έργο αυτό στον Μάριο Τόκα.
Και τότε ο Μάριος Τόκας είπε στον Πρόεδρο Παπαδόπουλο, πως ενώ δεν του είχε αρνηθεί ποτέ κάτι, αυτό δεν θα μπορούσε να το πράξει!.
2) Πως ο Χριστόφιας επέβαλε τον Υπουργό Παιδείας
Η οικογένεια του αείμνηστου Μάριου Τόκα είχε αποφασίσει και μετέφερε την επιθυμία της στον Πρέσβη της Κύπρου στην Ελλάδα, Γιώργο Γιωργή, όπως τον επικήδειο λόγο στη νεκρώσιμη ακολουθία εκφωνήσει ο πρώην Υπουργός ΄Αμυνας Χριστόδουλος Πασιαρδής, ένας εκ των στενών φίλων του Μάριου. Η κυβέρνηση, στην προσπάθεια της να “οικειοποιηθεί” το μεγαλείο του Μάριου Τόκα, φαίνεται πως δεν ήθελε να εκφωνήσει τον επικήδειο ένα στέλεχος της κυβέρνησης του Τάσσου Παπαδόπουλου και ανέθεσε τον επικήδειο στον Υπουργό Παιδείας, ο οποίος ανέγνωσε ένα μακρόσυρτο, συνηθισμένο λόγο.
Ευτυχώς που ο ηθοποιός Γρηγόρης Βαλτινός διάβασε το μήνυμα του μεγάλου Μϊκη Θεοδωράκη και ευτυχώς που είπε δύο λόγια απλά και γνήσια, ένας ιερωμένος, τον οποίο δεν γνωρίζουμε, αλλά μας συγκίνησε αφάνταστα!
Και ένα μπράβο στο ΡΙΚ που μερίμνησε να έχουμε ζωντανή κάλυψη.
Και ένα μπράβο στο ΡΙΚ που μερίμνησε να έχουμε ζωντανή κάλυψη.
3) Παρατράγουδα από ακελικούς στην Αθήνα…
Την χείρηστη εντύπωση προκάλεσε η ενέργεια κάποιων, που απ΄ότι μάθαμε είναι μέλη του ΑΚΕΛ στην Αθήνα, να χειροκροτήσουν τον Χριστόφια, όταν αυτός προσερχόταν στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοδώρων, για την νεκρώσιμη ακολουθία του Μάριου Τόκα.
Κάποιοι από τους φίλους του αείμνηστου Μάριου Τόκα αντέδρασαν στα χειροκροτήματα, λέγοντας πως αποτελεί ασέβεια στον νεκρό! Ένας μάλιστα είπε: “κηδεία έχουμε όχι προεκλογική συγκέντρωση!”
Οι ίδιοι ακελικοί προσπάθησαν να επιβάλουν, την ώρα της ταφής της σωρού, στο κόσμο να τραγουδήσει το τραγούδι “ η δική μου η πατρίδα έχει μοιραστεί στα δυό” της τουρκοκύπριας Νεσιέ Γιασίν, το οποίο μελοποίησε ο Μάριος Τόκας, επιδιώκοντας και πάλιν να δώσουν την εντύπωση ότι ο Μάριος συμφωνούσε με τις απόψεις τους!
Προφανώς, δεν τους έβγαινε να σιγοτραγουδήσουν “Την Ελλάδα αγαπώ…”!
4) Γιατί ο Μάριος αρνήθηκε να παραλάβει το 1988 την κομματική ταυτότητα του ΑΚΕΛ…
Ο Μάριος Τόκας έντυσε με θεική μουσική ποιήματα σγωνιστών του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ, ενός αγώνα, τον οποίο το ΑΚΕΛ ουδέποτε αποδέχτηκε στην πραγματικότητα.
Έγκυρες μαρτυρίες από την Αθήνα, μας είπαν πως μετά που ο Μάριος Τόκας μελοποίησε τα ποιήματα του Ευαγόρα Παλληκαρίδη και του Ανδρέα Ζάκου, ο Χριστόφιας σε κάποια συνάντηση του επιτέθηκε και του είπε: “Είπαμε να ανοιχτείς, αλλά εσύ έγινες χάσια”! Δηλαδή, σύμφωνα με τον Χριστόφια, το “άνοιγμα” του Μάριου Τόκα να τιμήσει αγωνιστές της ΕΟΚΑ, ήταν ξεχείλωμα!!!
Ο Μάριος αγαπούσε παθιασμένα την Κύπρο του, αλλά πάνω απ΄όλα ήταν έλληνας! “Την Ελλάδα αγαπώ…” τραγουδούσε και στα χώματα της Ελλάδας τάφηκε κα με την ελληνική σημαία στο φέρετρό του!
Ο Μάριος αγαπούσε παθιασμένα την Κύπρο του, αλλά πάνω απ΄όλα ήταν έλληνας! “Την Ελλάδα αγαπώ…” τραγουδούσε και στα χώματα της Ελλάδας τάφηκε κα με την ελληνική σημαία στο φέρετρό του!
Ο Μάριος Τόκας δήλωνε σε στενό του κύκλο πόσο απογοητευμένος ήταν από τον Χριστόφια και το ΑΚΕΛ, ειδικότερα επί εποχής προ του δημοψηφίσματος!
Δήλωνε “απογοητευμένος” επειδή η ευγένεια της ψυχής του δεν του επέτρεπε να γίνει πιο σκληρός!
Αυτή είναι η αλήθεια!
Η συμπεριφορά του Χριστόφια και των υπολοίπων “στρατευμένων” ακελικών στελεχών, προκάλεσε αλγεινή εντύπωση για όσους ξέρουν. Εμείς απλά μεταφέρουμε αυτά που ξέρουν όσοι ήταν κοντά στον Μάριο Τόκα, για να τα μάθει ο κόσμος.
Η συμπεριφορά του Χριστόφια και των υπολοίπων “στρατευμένων” ακελικών στελεχών, προκάλεσε αλγεινή εντύπωση για όσους ξέρουν. Εμείς απλά μεταφέρουμε αυτά που ξέρουν όσοι ήταν κοντά στον Μάριο Τόκα, για να τα μάθει ο κόσμος.
5) Ένα χρόνο ΠΡΙΝ ο Δήμος Λεμεσού απ-αρνήθηκε την “Θεογεννήτωρ Μαρία”
Στις 30 Μαρτίου και 3.5.2008 το Κυπριακό Ποντίκι έγραψε ότι ο νέος δήμαρχος Λεμεσού Ανδρέας Χρίστου “έκοψε” συναυλία του Μάριου Τόκα, επικαλούμενος οικονομικούς λόγους και νομικίστικα επιχειρήματα. Αργότερα, όταν αντελήφθηκε την γκάφα του έκανε δεύτερες σκέψεις, ο καταξιωμένος όμως συνθέτης, του διαμύνυσε περίπου ότι… ευχαριστώ δεν θα πάρω!
Συγκεκριμένα: Ο Τόκας κατέθεσε επιστολή πρόταση στον Δήμο Λεμεσού για το ανέβασμα του κορυφαίου έργου του “Θεογεννήτωρ Μαρία” με την συμμετοχή και της χορωδίας του ΑΡΗ Λεμεσού, ζητώντας από τον Δήμο να τον επιχορηγήσει με το ποσό των 6.000 λιρών.
Η πρώτη αντίδραση του δημάρχου ήταν, χωρίς να διαβουλευτεί με κανένα δημοτικό σύμβουλο ή την καλλιτεχνική επιτροπή, ότι η πρόταση απορρίπτεται λόγω της μη έγκρισης των προυπολογισμών.
Αργότερα, βέβαια, όταν από υπηρεσιακούς του ελέχθη ότι δεν έπρεπε να τύχει μιας τέτοιας συμπεριφοράς ένας κορυφαίος συνθέτης όπως είναι ο Μάριος Τόκας, αλλά και του υπεδείχθη το γεγονός ότι μιλάμε για κόστος… ψίχουλα όσν αφορά μια τέτοια παράσταση με 70 πρωταγωνιστές επί της σκηνής, ο κ. Χρίστου ανέκρουσεν πρύμναν.
΄Ηταν άμως αργά, γιατί ήδη ο συνθέτης, βαθιά προσβεβλημένος από τον τρόπο απόρριψης της πρότασης του από τον Δήμαρχο, με νέα επιστολή του γνωστοποιούσε ότι αποσύρει την συγκεκριμένη του πρόταση. Να σημειωθεί ότι το θέμα κατέληξε στο Δημοτικό Συμβούλιο όπου ομόφωνα αυτό ενέκρινε την πρόταση του Μάριου Τόκα, ωστόσο όμως ο τελευταίος απέσυρε το ενδιαφέρον του.
Μια λεπτομέρεια: Το ίδιο έργο ο Τόκας ανέβασε στους Δήμους Λάρνακας και Στροβόλου όπου τα εισιτήρια εξαντήθηκαν μια βδομάδα πριν τις παραστάσεις.
Σε κύριο άρθρο του δε το Κυπριακό Ποντίκι με τίτλο “Η υποκρισία του Χριστόφια και του ΑΚΕΛ” έγραψε μεταξύ άλλων:
“… Δεν θα προβαίναμε στην πράξη αυτή ( να γράψουμε δηλαδή αυτά που γράψαμε), αλλά οι δηλώσεις του Χριστόφια και εκπροσώπων του ΑΚΕΛ και των παραφυάδων του (ΕΔΟΝ, Προοδευτικής, ΠΕΟ κτλ) προκάλεσαν τουλάχιστον οργή σ΄αυτούς που ήταν κοντά στον Μάριο Τόκα! Η αγγελία του θανάτου του Μάριου Τόκα προκάλεσε θλίψη και στον Χριστόφια και είμαστε βέβαιοι ότι η θλίψη του είναι ειλικρινής. Εάν έμενε μέχρι την έκφραση της λύπης του, ακόμα του συγκλονισμού του για τον χαμό του Μάριου Τόκα, θα μέναμε και εμείς μέχρι του σημείου να θυμηθούμε όλες τις όμορφες στιμγές του Μάριου και να υμνήσουμε, όπως όλοι, τον έλληνα, τον άνθρωπο, τον καλλιτέχνη.
΄Ομως, δυστυχώς ο Χριστόφιας, το κόμμα του και τα παρακλάδια του αποδύθηκαν σε μία προσπάθεια να “οικειοποιηθούν” τον ήρωα της Κύπρου και ολάκερου του ελληνισμού!
Προσπαθούσαν κάθε στιγμή να διαλαλήσουν και να πείσουν ότι ο Μάριος Τόκας είναι “δικός” τους! Επιδίωξαν ακόμα και μέσα από τον χαμό ενός ανθρώπου (πόσο μάλλον ενός ξεχωριστού ανθρώπου) να αυτοπροβληθούν και να αποκομίσουν (ειλικρινά δενξέρουμε πως το σκέφτηκαν) κομματικά και πολιτικά οφέλη!…
Η αλήθεια είναι ότι ο Μάριος Τόκας ήταν γέννημα-θρέμμα της αριστεράς. Και ο ίδιος έλεγε ότι πάντα θα ήταν αριστερός. ΄Ομως, η επίσημη έκφραση της αριστεράς στην Κύπρο που είναι (λανθασμένα) το ΑΚΕΛ, είχε από καιρό “αποκληρώσε” τον Μάριο Τόκα, επειδή ο Μάριος ήταν ελεύθερη ψυχή, ελεύθερο πνεύμα και δεν “συμμορφωνόταν” με τις κομματικές ντιρεκτίβες! ”
Φανούλα Αργυρού
Λονδίνο
4.5.2008
Λονδίνο
4.5.2008
Πηγή:Ιστολόγιο του Αντίβαρου, Αναδημοσίευση από HellenicRevenge
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου