Αντιθέτως κατηγορήσαμε επανειλημμένα τον Οικ/κό Πατριάρχη,
- για τις Οικουμενιστικές του επιλογές (συμπροσευχές με ετεροδόξους και αλλοδόξους, συλλείτουργα με Παπικούς κλπ),
- για τον άθλιο εναγκαλισμό του με τη πολιτική εξουσία (σε Ελλάδα και Τουρκία). Ουσιαστικά οι επισκέψεις του Πατριάρχη στην Ελλάδα αποτελούν αφορμή για να εμφανιστούν οι Έλληνες πολιτικοί καμαρωτοί μπροστά στον λαό (κάτι που δεν τολμούν φυσικά να κάνουν μόνοι τους)
- αλλά και για τις υποδοχές που του διοργανώνονται στην Ελλάδα, που καλλιεργούν την ματαιοδοξία του και τον μετατρέπουν από Ορθόδοξο επίσκοπο σε κοσμικό άρχοντα και Πάπα.
Αιφνιδιαστήκαμε όταν διαπιστώσαμε ότι το φετινό μήνυμα του Οικ/κού Πατριάρχη Βαρθολομαίου για πρώτη φορά καταγράφει την σύγχρονη τραγική πραγματικότητα:
1) την διάλυση της οικογένειας και την αναγκαιότητα στήριξής της
2) τον τονισμό της διάκρισης των φύλων (άντρας- γυναίκας)
3) τις εκτρώσεις που σκοτώνουν κατά χιλιάδες ανυπεράσπιστα έμβρυα
4) τις διώξεις-απαγωγές- φυλακίσεις των Ορθοδόξων στην Συρία
Πριν παραθέσουμε το πλήρες μήνυμα χριστουγεννιάτικο μήνυμα, να θυμίσουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης, παρά την ασθενική του υγεία, παραμένει φυλακισμένος στην φυλακή των Σκοπίων, αρνούμενος να αναγνωρίσει την σχισματική εκκλησία των Σκοπιανών (στην τελευταία καταδίκη, δικάστηκε σε 3ετή φυλάκιση).
"Δύο χρόνια
στη φυλακή συμπλήρωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος κ. Ιωάννης, αφού στις 12
Δεκεμβρίου του 2011 είχε συλληφθεί από την Σκοπιανή Αστυνομία παρανόμως.
Ο Αρχιεπίσκπος κ. Ιωάννης τα τελευταία έντεκα χρόνια των διώξεων και του μαρτυρίου του, έχει φυλακιστεί πάνω από επτά φορές."
Ο Αρχιεπίσκπος κ. Ιωάννης τα τελευταία έντεκα χρόνια των διώξεων και του μαρτυρίου του, έχει φυλακιστεί πάνω από επτά φορές."
"Μετά από σχεδόν ένα χρόνο και εννέα μήνες στη φυλακή, ο Αρχιεπίσκοπος
Αχρίδος Ιωάννης, είχε την πρώτη ευκαιρία να δεχθεί επίσκεψη στις φυλακές
από τους συνάδελφούς του, τους Επίσκοπους της Ι. Αρχιεπισκοπής της
Αχρίδας.
Στις 23 Αυγούστου 2013, ο Επίσκοπος Πόλογκ-Κουμάνοβο και Τοποτηρητής Δέμπαρ-Κίτσεβο Ιωακείμ, ο Επίσκοπος Μπρεγαλνήτσης και Τοποτηρητής Μπίτολας Μάρκο και ο Επίσκοπος Στοβίων και Τοποτηρητής Στρώμνιτσας Δαβίδ επισκέφθηκαν τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος Ιωάννη και είχαν μια σύντομη συνομιλία, μεταφέροντας του την αγάπη των πιστών, οι οποίοι ζητούν την ευλογία και τις ευχές του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης διαβεβαίωσε τους Επίσκοπους ότι αισθάνεται λίγο καλύτερα στην υγεία του, και σε όλα τα μέλη της Ι. Αρχιεπισκοπής Αχρίδος στέλνει την ευλογία του, ενθαρρύνοντας τους να διατηρήσουν τη χαρά σε όλες τις δοκιμασίες στην ζωής τους."
Στις 23 Αυγούστου 2013, ο Επίσκοπος Πόλογκ-Κουμάνοβο και Τοποτηρητής Δέμπαρ-Κίτσεβο Ιωακείμ, ο Επίσκοπος Μπρεγαλνήτσης και Τοποτηρητής Μπίτολας Μάρκο και ο Επίσκοπος Στοβίων και Τοποτηρητής Στρώμνιτσας Δαβίδ επισκέφθηκαν τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος Ιωάννη και είχαν μια σύντομη συνομιλία, μεταφέροντας του την αγάπη των πιστών, οι οποίοι ζητούν την ευλογία και τις ευχές του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης διαβεβαίωσε τους Επίσκοπους ότι αισθάνεται λίγο καλύτερα στην υγεία του, και σε όλα τα μέλη της Ι. Αρχιεπισκοπής Αχρίδος στέλνει την ευλογία του, ενθαρρύνοντας τους να διατηρήσουν τη χαρά σε όλες τις δοκιμασίες στην ζωής τους."
Μετά
από σχεδόν ένα χρόνο και εννέα μήνες στη φυλακή, ο Αρχιεπίσκοπος
Αχρίδος
Ιωάννης, είχε την πρώτη ευκαιρία να δεχθεί επίσκεψη στις φυλακές από
τους
συνάδελφούς του, τους Επίσκοπους της Ι. Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας
Μετά
από σχεδόν ένα χρόνο και εννέα μήνες στη φυλακή, ο Αρχιεπίσκοπος
Αχρίδος
Ιωάννης, είχε την πρώτη ευκαιρία να δεχθεί επίσκεψη στις φυλακές από
τους
συνάδελφούς του, τους Επίσκοπους της Ι. Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας
Μετά
από σχεδόν ένα χρόνο και εννέα μήνες στη φυλακή, ο Αρχιεπίσκοπος
Αχρίδος
Ιωάννης, είχε την πρώτη ευκαιρία να δεχθεί επίσκεψη στις φυλακές από
τους
συνάδελφούς του, τους Επίσκοπους της Ι. Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας
Ακολουθεί το μήνυμα του Οικ/κού Πατριάρχη:
Ἀδελφοὶ καὶ Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
«Παιδίον ἐγεννήθη ἡμῖν, υἱὸς καὶ ἐδόθη ἡμῖν»!
(Ἡσ. θ΄ 5)
Ἐνθουσιωδῶς καὶ χαρμοσύνως ὁ Προφήτης μᾶς γνωστοποιεῖ προορατικῶς πρὸ αἰώνων πολλῶν τὴν ἐκ τῆς Ἀειπαρθένου Γέννησιν τοῦ Παιδίου Ἰησοῦ. Βεβαίως, δὲν εὑρέθη καὶ τότε, περίοδον ἀπογραφῆς ἐπὶ Καίσαρος Αὐγούστου, τόπος ἐν τῷ καταλύματι διὰ τὴν στέγασιν τῆς κυοφορούσης ἐκ Πνεύματος Ἁγίου Παρθένου καὶ οὕτως ἠναγκάσθη ὁ μνήστωρ καὶ φύλαξ αὐτῆς ἅγιος Ἰωσὴφ νὰ τὴν ὁδηγήσῃ εἰς σπήλαιον, εἰς τὴν φάτνην τῶν ἀλόγων, «τοῦ τεκεῖν τὸ Παιδίον».
Ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ ὑποδέχονται, προσφέροντες τὴν εὐχαριστίαν εἰς τὸν Δημιουργόν: «οἱ Ἄγγελοι τὸν ὕμνον˙ οἱ οὐρανοὶ τὸν ἀστέρα˙ οἱ Μάγοι τὰ δῶρα˙ οἱ ποιμένες τὸ θαῦμα˙ ἡ γῆ τὸ σπήλαιον˙ ἡ ἔρημος τὴν φάτνην˙ ἡμεῖς δὲ Μητέρα Παρθένον»˙ οἱ ποιμένες ἀγραυλοῦν ἐπί «τὴν ποίμνην αὐτῶν» καὶ φυλάσσουν «φυλακάς νυκτός», καὶ ἄγγελοι θεωροῦντες ἐκστατικοὶ τὸ Μυστήριον ὑμνολογοῦν (Ἑσπέρια Ἑορτῆς Χριστουγέννων).
Ἡ γλυκύτης τῆς Ἁγίας Νυκτὸς τῶν Χριστουγέννων περιβάλλει καὶ πάλιν τὸν κόσμον. Καὶ ἐν μέσῳ τῶν ἀνθρωπίνων καμάτων καὶ πόνων, τῆς κρίσεως καὶ τῶν κρίσεων, τῶν παθῶν καὶ τῶν ἐχθροτήτων, τῶν ἀνησυχιῶν καὶ τῶν ἀπογοητεύσεων, προβάλλει πραγματικὸν καὶ ἐπίκαιρον ὅσον ποτὲ τὸ μυστήριον τῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, Ὅστις κατῆλθεν ὡς ὑετὸς ἐπὶ πόκον εἰς τὴν κοιλίαν τῆς ἀειπαρθένου Μαρίας ἵνα ἀνατείλῃ δικαιοσύνην καὶ πλῆθος εἰρήνης (πρβλ. Ψαλμ. οα΄ 7).
Ὑπὸ τὴν σιωπὴν καὶ τὴν εἰρήνην τῆς ἱερᾶς Νυκτὸς τῶν Χριστουγέννων, Ἰησοῦς Χριστός, ὁ ἄναρχος, ὁ ἀόρατος, ὁ ἀκατάληπτος, ὁ ἄϋλος, ὁ ἀεὶ ὤν, ὁ ὡσαύτως ὤν, εἰσέρχεται σαρκοφόρος, ἄσημος, ἁπλοῦς, πτωχός, ἄγνωστος, εἰς τό δρᾶμα τῆς ἱστορίας. Εἰσέρχεται συγχρόνως ὡς «μεγάλης βουλῆς ἄγγελος, θαυμαστὸς σύμβουλος, [...] ἐξουσιαστής, ἄρχων εἰρήνης, πατὴρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος» (Ἡσ. θ΄ 6). Ναί, ἐρχεται ὡς ἄνθρωπος ὑπὸ Μητρὸς Παρθένου καὶ λύει τὴν περιπλοκὴν τῆς ἀνομίας καὶ δίδει μὲ τὴν Χάριν καὶ τὸ Ἔλεός Του διέξοδον εἰς τὰς ἀπορίας τῆς ζωῆς, προορισμὸν καὶ ἀξίαν καὶ περιεχόμενον καὶ ὑποδειγματικὸν ἦθος καὶ πρότυπον εἰς τὴν ἀνθρωπίνην περιπέτειαν.
Ὁ Κύριος προσελάβετο ἅπασαν τὴν ἀνθρωπίνην φύσιν καὶ ἡγίασεν αὐτήν. Ὁ προαιώνιος Θεὸς κατεδέχθη νὰ γίνῃ δι᾿ ἡμᾶς ἔμβρυον καὶ νὰ κυοφορηθῇ εἰς τὴν γαστέρα τῆς Θεοτόκου. Οὕτως ἐτίμησε καὶ τὴν ἀνθρωπίνην ζωὴν ἐκ τοῦ πρωταρχικοῦ σταδίου αὐτῆς καὶ ἐδίδαξε τὸν σεβασμὸν εἰς τὸν ἄνθρωπον ἀπὸ τῆς ἀρχῆς τῆς κυήσεως αὐτοῦ. Ὁ τὰ πάντα Δημιουργήσας συγκατέβη νὰ γεννηθῇ ὡς Βρέφος καὶ νὰ γαλακτοτροφηθῇ ὑπὸ τῆς Παρθένου. Οὕτως ἐτίμησε τὴν παρθενίαν καὶ τὴν μητρότητα, τὴν πνευματικὴν καὶ τὴν φυσικήν. Διὰ τοῦτο ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος προτρέπει: «γυναῖκες παρθενεύετε, ἵνα Χριστοῦ γένησθε μητέρες» (Λόγος ΛΗ', Εἰς τὰ Θεοφάνεια, PG 36, 313A).
Καὶ ὥρισεν ὁ Κύριος τὴν συζυγίαν τοῦ ἄρρενος καὶ τοῦ θήλεος ἐν τῇ εὐλογημένῃ οἰκογενείᾳ. Αὐτὸς ὁ θεσμὸς τῆς χριστιανικῆς οἰκογενείας ἀποτελεῖ τὸ κύτταρον τῆς ζωῆς καὶ τὴν θερμοκοιτίδα τῆς ὑγιοῦς ψυχικῶς καὶ σωματικῶς ἀναπτύξεως τῶν τέκνων. Ὡς ἐκ τούτου, ἀποτελεῖ ὀφειλὴν τῆς Ἐκκλησίας ἀλλὰ καὶ καθῆκον τῆς ἡγεσίας ἑκάστου λαοῦ ἡ διὰ ποικίλων τρόπων ἐνίσχυσις τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογενείας.
Διὰ νὰ ἀναπτυχθῆ ἓν παιδίον ὑγιῶς καὶ ὁμαλῶς ἀπαιτεῖται μία οἰκογένεια ὅπου ὁ ἀνὴρ καὶ ἡ γυνὴ ζοῦν ἁρμονικῶς, ὡς ἓν σῶμα, μία σάρξ, μία ψυχή, ὑποτασσόμενοι ὁ ἕνας πρὸς τὸν ἄλλον.
Εἴμεθα βέβαιοι ὅτι πάντες οἱ πνευματικοὶ καὶ ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέται, ὡς ἄλλοι ἀγραυλοῦντες ποιμένες, ἀλλὰ καὶ οἱ ἰθύνοντες τὰ τοῦ κόσμου, γνωρίζουν καὶ ἀποδέχονται τὴν θείαν ἀλήθειαν καὶ πραγματικότητα ταύτην, τὴν ὁποίαν διακηρύττομεν ἀπὸ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ κατὰ τὰ ἐφετεινὰ Χριστούγεννα. Πάντες ὀφείλομεν νὰ ἐνθαρρύνωμεν τὴν δημιουργίαν καὶ τὴν λειτουργίαν τῶν φυσιολογικῶν οἰκογενειῶν διὰ νὰ ἀναπαράγουν ὑγιεῖς ψυχικῶς καὶ χαρούμενους πολίτας, πλήρεις αἰσθημάτων ἀσφαλείας, στηριζομένους εἰς τὸ αἴσθημα τῆς προστασίας τοῦ ἰσχυροῦ καὶ προστατεύοντος πατρὸς καὶ τῆς στοργικῆς καὶ ἀγαπώσης μητρός. Οἰκογενείας, εἰς τὰς ὁποίας θὰ ἀναπαύεται ὁ Θεός. Προσκαλοῦμεν καὶ προτρεπόμεθα ἅπαν τὸ πλήρωμα τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου ἡμῶν Ἐκκλησίας ὅπως πολιτευόμενον ἀξίως τῆς ἧς ἐκλήθη κλήσεως πράττῃ πᾶν τὸ δυνατὸν διὰ τὴν στήριξιν τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογενείας.
Ἀδελφοί, «ἡ νύξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἥμερα ἤγγικεν» (Ρωμ. ιγ΄ 12). Ἤδη οἱ ποιμένες πορεύονται πρὸς τὴν Βηθλεέμ τὸ θαῦμα ἀνακηρύττοντες καὶ προσκαλοῦν ἡμᾶς νὰ τοὺς ἀκολουθήσωμεν, ὡς ἄλλοι «ἀστεροσκόποι μάγοι χαρᾶς πληρούμενοι» (τροπάριον δ΄ ᾠδῆς Ὄρθρου Ἑορτῆς Χριστουγέννων), «δῶρα τίμια» προσάγοντες Αὐτῷ «χρυσὸν δόκιμον, ὡς Βασιλεῖ τῶν αἰώνων, καὶ λίβανον ὡς Θεῷ τῶν ὅλων, ὡς τριημέρῳ δὲ νεκρῷ σμύρναν τῷ ἀθανάτῳ» (Ἀνατολίου, Στιχηρὸν ἰδιόμελον Ἑσπερινοῦ Ἑορτῆς Χριστουγέννων). Δηλαδὴ τὰ δῶρα τῆς ἀγάπης καὶ τῆς πίστεώς μας καὶ τῆς δοκιμῆς μας ὡς χριστιανῶν καὶ μάλιστα ὀρθοδόξων εἰς τὸ ἦθος καὶ τὴν παράδοσιν, τὴν οἰκογενειακήν, τὴν πατερικήν, τὴν ἐκκλησιαστικήν, τὴν ὀρθοπράττουσαν πάντοτε ἀνὰ τοὺς αἰῶνας καὶ συνέχουσαν μέχρι σήμερον τὴν εὐλογημένην κοινωνίαν μας, τῆς ὁποίας κύτταρον κατὰ Θεὸν βιοτῆς καὶ αὐξήσεως εἶναι, ἐπαναλαμβάνομεν, ἡ οἰκογένεια.
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα,
-2013 χρόνια συνεπληρώθησαν ἀπὸ τῆς κατὰ σάρκα Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Χριστός, ὅπως τότε, δὲν παύει νὰ καταδιώκεται ἐν τῷ προσώπῳ τῶν ἀδυνάτων ἀπὸ τὸν Ἡρώδην καὶ τοὺς παντοειδεῖς συγχρόνους Ἡρώδας˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Ἰησοῦς διώκεται εἰς τὰ πρόσωπα τῶν χριστιανῶν ἐν Συρίᾳ -καὶ ὄχι μόνον˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Χριστὸς φεύγει, ὡς πρόσφυξ μετ᾿ αὐτῶν, ὄχι εἰς τὴν Αἴγυπτον, ἀλλὰ εἰς τὸν Λίβανον, εἰς τὴν Εὐρώπην, εἰς τὴν Ἀμερικὴν καὶ ἀλλαχοῦ δι᾿ ἀσφάλειαν ἐν τῇ ἀνασφαλείᾳ τοῦ κόσμου˙
-2013 χρόνια καὶ τὸ Παιδίον Ἰησοῦς εἶναι ἀκόμη φυλακισμένον μὲ τοὺς δύο Ἱεράρχας τῆς Συρίας Παῦλον καὶ Ἰωάννην, μὲ τὰς Ὀρθοδόξους μοναχὰς καὶ πολλοὺς ἀκόμη ἀνωνύμους καὶ ἐπωνύμους χριστιανούς˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Χριστὸς σταυρώνεται μαζὶ μὲ αὐτοὺς ποὺ βασανίζονται καὶ φονεύονται διὰ νὰ μὴ προδώσουν τὴν πίστιν των εἰς Αὐτόν˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Ἰησοῦς φονεύεται καθ᾿ ἡμέραν εἰς τὸ πρόσωπον τῶν χιλιάδων ἐμβρύων, τὰ ὁποῖα οἱ γονεῖς των δὲν ἀφήνουν νὰ γεννηθοῦν˙
-2013 χρόνια καὶ ὁ Χριστὸς ἐμπαίζεται καὶ ὀνειδίζεται εἰς τὸ πρόσωπον τῶν δυστυχισμένων παιδίων, τὰ ὁποῖα ζοῦν ὑπὸ τὴν κρίσιν τῆς οἰκογενείας, τῆς ἀνεχείας, τῆς πτωχείας.
Τὸν πόνον, τὴν θλῖψιν καὶ τὰ παθήματα τῶν ἀνθρώπων ἦλθε καὶ ἔρχεται καὶ κατὰ τὰ ἐφετεινὰ Χριστούγεννα νὰ ἀναλάβῃ ὁ Κύριος, ὁ εἰπών «ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε» (Ματθ. κε΄ 40-41). Δι᾿ αὐτοὺς ἦλθεν ἐκ Παρθένου, δι᾿ αὐτοὺς ἐγένετο ἄνθρωπος, δι᾿ αὐτοὺς ἔπαθεν, ἐσταυρώθη, ἀνέστη. Δι᾿ ἡμᾶς ὅλους, δηλαδή. Ἂς ἄρωμεν, λοιπόν, ἕκαστος ἡμῶν τὸν προσωπικὸν αὐτοῦ σταυρὸν διὰ νὰ εὕρωμεν χάριν καὶ ἔλεον εἰς εὔκαιρον βοήθειαν˙ διὰ νὰ εἶναι «μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός», ὁ τεχθεὶς Ἐμμανουήλ, Σωτὴρ καὶ Κύριος. Ἀμήν.
Χριστούγεννα ,βιγ΄
+ Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρὸς Θεόν εὐχέτης πάντων ὑμῶν.
1 σχόλιο:
Η Δήλωση του Αρχιεπισκόπου Σερβίας με αίτημα την απελευθέρωση του Αριεπισκόπου Αχρίδας Ιωάννη (υπογεγραμμένη από δεκάδες επισκόπους της Σερβίας):
Έκκληση προς τις αρχές της ΠΓΔΜ και προς τη διεθνή κοινότητα για την άμεση απελευθέρωση του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Ιωάννη απευθύνει ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος καταγγέλλοντας παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της θρησκευτικής ελευθερίας από την κυβέρνηση των Σκοπίων και τη σχισματική, απομονωμένη, αυτοαποκαλούμενη «Εκκλησία της Μακεδονίας».
Σε επιστολή του, με την ευκαιρία του εορτασμού των Χριστουγέννων με το παλαιό ημερολόγιο, ο προκαθήμενος της Σερβικής Εκκλησίας σημειώνει: «Ευχόμαστε ευλογημένα Χριστούγεννα στον φυλακισμένο μας αδελφό Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος και Μητροπολίτη Σκοπίων Ιωάννη και στη διωκώμενη και δοκιμαζόμενη Ορθόδοξη Εκκλησία στην Πρώην Γιουκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Η κυβέρνηση αυτού του κράτους τον κρατά φυλακισμένο αδίκως, και απαγορεύει την ελευθερία της πίστης και της συνείδησης στους πιστούς, επειδή έχουν αποφασίσει για την ενότητα της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας».
Ο Πατριάρχης Σερβίας στρέφει τα βέλη του κατά της κυβέρνησης των Σκοπίων και της σχισματικής απονονωμένης αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής Εκκλησίας» σημειώνοντας ότι «αυτό το εθνοφυλετικό σχίσμα είναι η μεγαλύτερη τραγωδία της Εκκλησίας μας στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Δυστυχώς , οι σχισματικοί έχουν τοποθετήσει την πολιτική και τον εθνοφυλετισμό πάνω από την ενότητα της Εκκλησίας».
Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Σερβίας ζητά από την κυβέρνηση της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας «να προβεί στην άμεση και χωρίς καθυστέρηση απελευθέρωση του πατέρα, αδελφού και συλλειτουργού ο Αρχιεπισκόπου Αχρίδος και Μητροπολίτη Σκοπίων Ιωάννη» και στην απόδοση καθεστώτος πλήρους ελευθερίας στην αναγνωρισμένη Αρχιεπισκοπή Αχρίδος.
Παράλληλα, απευθύνει έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα, σημειώνοντας ότι πρέπει να αντιληφθούν την έκταση της παραβίασης των ανθρώπινων και θρησκευτικών δικαιωμάτων στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, ζητώντας να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτραπεί η περαιτέρω διάκριση σε βάρος της Εκκλησίας και του λαού της χώρας.
Ο κανονικός και αναγνωρισμένος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μητροπολίτης Σκοπίων Ιωάννης καταδικάστηκε σε φυλάκιση 3 ετών τον Ιούλιο του 2013 από δικαστήριο των Σκοπίων. Ο επίσκοπος και επικεφαλής της αναγνωρισμένης Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, η οποία ζητά επανένωση με το Πατριαρχείο της Σερβίας και τις υπόλοιπες Ορθόδοξες εκκλησίες, θεωρώντας σχισματική την διεθνώς αποκλεισμένη, αυτοαποκαλούμενη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» βρίσκεται προφυλακισμένος εδώ και 24 μήνες και πλέον εκτίει μια σκληρή ποινή φυλάκισης.
www.amen.gr/?op=article&id=16497#sthash.BYOmj52o.dpuf
Δημοσίευση σχολίου