Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Αντιδράσεις στην δημιουργία έδρας Ισλαμικών σπουδών στην Θεολογική Θεσσαλονίκης

Δυστυχώς, χρειάστηκε να εκλεγεί δήμαρχος ο Μπουτάρης και να πολλαπλασιαστούν τα αίσχη (γυμνή ποδηλατοδρομία, παρέλαση ομοφυλοφίλων κλπ) για να αρχίσουν να ξυπνούν οι Θεσσαλονικείς, και να συνειδητοποίησουν ότι η Βυζαντινή μας Θεσσαλονίκη, με την πολύτιμη αρχαία και βυζαντινή μας κληρονομιά, μετατρέπεται ταχύτατα σε πολυπολιτιστική "χαβούζα"..

Με χαρά λοιπόν διαβάζουμε ότι στην επικείμενη δημιουργία έδρας Ισλαμικών σπουδών στην Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης (με πρωτοστάτες τους γνωστούς καθηγητές με τις διαθρησκευτικές βραδιές και Οικουμενιστικές προσευχές), εμφανίστηκαν οι πρώτες αντιδράσεις:

Πριν παραθέσουμε τα σχετικά κείμενα, δηλώνουμε ότι θα στηρίξουμε κάθε ειρηνική διαμαρτυρία που θα ανακοινωθεί. Αν κάποιοι αποφάσισαν να μετατρέψουν την Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και την Ευρώπη σε "Ιράν", "Αφγανιστάν" και "Συρία", τους ενημερώνουμε ότι λογάριασαν "χωρίς ... τον ξενοδόχο".


ΜΗΝΥΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΘ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ «ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ»:

απθ.jpg

Ως φοιτητές του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, έχοντας πληροφορηθεί μόλις προσφάτως τα σχέδια ορισμένων προσώπων για ίδρυση «τμήματος ισλαμικών σπουδών» εντός της ιστορικής Σχολής μας, επιθυμούμε να τοποθετηθούμε και να διατρανώσουμε την πλήρη και κάθετη αντίθεσή μας προς κάθε εμπλεκόμενο! Η αντίθεσή μας αυτή, δεν είναι αυθαίρετη και αναιτιολόγητη, ούτε καταφέρεται ενάντια σε όσους ανθρώπους θρησκεύουν στο Ισλάμ, άλλωστε η πίστη του καθενός αποτελεί αναφαίρετο θεμελιώδες δικαίωμα, το οποίο κατοχυρώνεται θεσμικά  από το Ελληνικό Σύνταγμα.  Αυτό το οποίο μας κάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση αντίθετους σε ένα τέτοιο σχέδιο είναι:
Α) το γεγονός πως για πρώτη φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και δή σε χώρα Ορθόδοξη, επιχειρείται με προκλητικό τρόπο το αντισυνταγματικό εγχείρημα της θεσμικής καθιέρωσης και αναγνώρισης στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας, και μάλιστα στην ανώτατη βαθμίδα, που είναι το Πανεπιστήμιο, ενός θρησκευτικού μορφώματος που απορρίπτει το βασικό δόγμα της Τριαδικότητας του Αγίου Θεού, και που καθυβρίζει τη θεότητα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, κάτι που αποτελεί ξεκάθαρα «βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος». Επειδή το θέμα της σωτηριολογίας, εξ απόψεως ορθοδόξου, φαίνεται πως δεν απασχολεί τους υπέρμαχους αυτού του σχεδίου, τους υπενθυμίζουμε απλώς ότι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης τονίζει ξεκάθαρα πως «τίς ἐστιν ὁ ψεύστης εἰ μὴ ὁ ἀρνούμενος ὅτι ᾿Ιησοῦς οὐκ ἔστιν ὁ Χριστός; οὗτός ἐστιν ὁ ἀντίχριστος, ὁ ἀρνούμενος τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱόν.   πᾶς ὁ ἀρνούμενος τὸν υἱὸν οὐδὲ τὸν πατέρα ἔχει.»[1] .
Β) διότι το Ισλάμ αποτελεί ένα αντιδημοκρατικό, βίαιο και ρατσιστικό ανθρωποπαθές κατασκεύασμα, η διδασκαλία του οποίου -δια μέσου του ανίερου Κορανίου- προτρέπει τους «πιστούς» σε πράξεις βίας εις βάρος των «απίστων», όλων όσων δηλαδή δεν ασπάζονται το Ισλάμ, με βάση το Κοράνι. Πως είναι δυνατόν να αποδεχθούμε στους κόλπους μιας ορθόδοξης, επί τη βάση της, Θεολογικής Σχολής, να διδάσκεται μια θρησκεία με έντονα στοιχεία φασισμού, που καταπιέζει πληθώρα κοινωνικών ομάδων, όπως είναι οι γυναίκες, επί παραδείγματι, που εξευτελίζονται με βαρβαρότητα «εν ονόματι της πίστεως»; Πώς είναι δυνατόν να ενστερνιζόμαστε την «απαίτηση» των εκπροσώπων του Ισλάμ, να λάβουν βήμα εκπαιδευτικό σε μία, πνευματικά, ετέρου γένους χώρα, ως δικαίωμα που απορρέει από την «αρχή της αναλογικότητας», όταν οι ίδιοι οι ισλαμιστές στις χώρες τους καταπατούν κάθε έννοια θρησκευτικής ελευθερίας και δικαίου; Πώς παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι, σχεδόν σε καθημερινή βάση, πολλοί Χριστιανοί μαρτυρούν στα χέρια μουσουλμάνων φονταμενταλιστών στις ισλαμικές χώρες;
Γ) επειδή οι λόγοι τους οποίους επικαλούνται οι υποστηρικτές του σχεδίου είναι τάχα «εθνικοί», για να εκπαιδεύονται οι ιεροδιδάσκαλοι της μειονότητας σε επίπεδο πανεπιστημιακό κι όχι από τις παράνομες μουφτείες του τουρκικού προξενείου, ερωτούμε: Ακόμα κι αν πρόκειται για πολιτικό σχεδιασμό του «κεντρικού κράτους των Αθηνών», πόσο αξιόπιστη μπορούμε να θεωρήσουμε μια τέτοια πολιτική, όταν το ελληνικό κράτος παραμένει μονίμως ενδοτικό στην εξωτερική πολιτική του, μη διεκδικώντας ούτε τα ιστορικά δίκαιά του, στα πλαίσια της «αρχής της αναλογικότητας»; Ποιος μπορεί άραγε να αποκλείσει το ενδεχόμενο, πίσω από την ίδρυση ενός «τμήματος ισλαμικών σπουδών» να βρίσκεται μία στρατηγική επιδίωξη της Άγκυρας για «μετατόπιση» του θρακικού ζητήματος προς την ενδοχώρα; Επιπλέον, ποιος μπορεί να διασφαλίσει ότι οι «εκπαιδευτές» του εν λόγω τμήματος, δεν θα συνεχίσουν να ορίζονται εμμέσως πλην σαφώς από την Άγκυρα;
Δ) σε μια εποχή που γίνεται πολλή φασαρία για τον ομολογιακό ή μη, χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το μάθημα των θρησκευτικών στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, με ποιο κριτήριο ορισμένοι πολέμιοι του ομολογιακού μαθήματος, εισηγούνται και αποδέχονται την ίδρυση ενός «τμήματος ισλαμικών σπουδών», που η διδασκαλία του θα βασίζεται στο Κοράνιο, και άρα στην «ομολογιακή κατάρτιση» των μουσουλμάνων; Άραγε ισχύουν άλλα κριτήρια για τον τρόπο διδασκαλίας του Ισλάμ, και άλλα για τον τρόπο διδασκαλίας της Ορθοδοξίας;
Ε) τέλος, θα πρέπει να θυμίσουμε σε κάποιους ότι η Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης, αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις σπουδές Ορθοδόξων, αλλά και μη Ορθοδόξων, ένα οικουμενικό κέντρο Ορθοδόξων Σπουδών. Η Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης είναι ένας τίτλος τιμής από μόνη της, για όσους είχαν και έχουν την ευλογία να σπουδάζουν στα ιερά χώματα της Συμβασιλεύουσας του Βυζαντίου, και πόλεως του Αγίου Δημητρίου του Μυροβλήτου και του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Διερωτώμεθα λοιπόν, πως θα επιτρέψουμε έτσι, «ελαφρά τη καρδία», αυτό το παγκοσμίου φήμης πανορθόδοξο κέντρο σπουδών, να αλωθεί με υπογραφή δική μας, από τους εκπροσώπους του φονταμενταλιστικού Ισλάμ;
Εν κατακλείδι, επιθυμούμε να αναφέρουμε πως ως Ορθόδοξοι πρωτίστως φοιτητές του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, προβληματιστήκαμε ιδιαιτέρως όταν πληροφορηθήκαμε ότι επίκειται αυτή η αιφνιδιαστική εξέλιξη για την αγαπημένη μας Σχολή. Ενθυμούμενοι μάλιστα το τραγικό γεγονός που έλαβε χώρα πρίν από περίπου ένα χρόνο στο Λονδίνο, όταν ένας φονταμενταλιστής ισλαμιστής αποκεφάλισε στη μέση του δρόμου δύο άτυχους χριστιανούς πολίτες και ερευνώντας στο διαδίκτυο κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες της υπόθεσης, με έκπληξη διαπιστώσαμε πως ο σφαγέας του Λονδίνου είχε προσηλυτιστεί εντός του αγγλικού εδάφους, από σχολή ισλαμική, η οποία είχε κρατική στήριξη και χρηματοδότηση. Δεν αποτελούσε δηλαδή η φρίκη αυτή προϊόν έλευσης ισλαμιστών μεταναστών, αλλά δημιουργίας τρομοκρατών εντός του αγγλικού εδάφους από την αρχή μέχρι το τέλος, μέσω προσηλυτισμού[2]. Αναλογιζόμενοι λοιπόν αυτό το πρόσφατο τραγικό περιστατικό σε μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, ευχόμαστε και ελπίζουμε να πρυτανεύσει η σύνεση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων αρμόδιων φορέων, που θα κληθούν να αποφασίσουν για αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορά την ταυτότητα της Σχολής μας.
[1] Α΄ Ιω. β΄ 22-23


Ψήφισμα των Ιερέων της Ι. Μ. Θεσσαλονίκης για το θέμα της δημιουργίας κατευθύνσεως Ισλαμικών σπουδών στη Σχολή Θεολογίας του Α.Π.Θ.

p_0044.jpg

Ψήφισμα των Ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης της Τρίτης 28ης Ιανουαρίου 2014 για το θέμα της δημιουργίας κατευθύνσεως Ισλαμικών σπουδών στη Σχολή Θεολογίας του Α.Π.Θ. (6/3/2014)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βογατσικοῦ 7 - 546 22 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-229.871, καὶ τηλεομ. 2310-269.291


ΨΗΦΙΣΜΑ
ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ
τῶν Ἐφημερίων Ἱερέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης
τῆς Τρίτης 28ης  Ἰανουαρίου 2014

Οἱ ἑκατὸν δεκαπέντε (115) ἐφημέριοι ἱερεῖς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης στὴν τακτικὴ μηνιαία Ἱερατικὴ Σύναξή τους μὲ τὴν παρουσία καὶ τὴν ὁμιλία τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου, μετὰ ἀπὸ ὅλη τὴν ἐνημέρωση στὰ τρέ-χοντα προβλήματα καὶ στὰ ποιμαντικὰ ζητήματα τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, καὶ μετὰ ἀπὸ διαλογικὴ συζήτηση γιὰ τὸ πῶς θὰ διοργανωθοῦν καλύτερα οἱ προσπάθειες προσφορᾶς καὶ διακονίας πρὸς τὸν λαό μας, ἀπεφάσισαν καὶ συνεσκέφθησαν νὰ συντάξουν τὸ παρὸν
ΨΗΦΙΣΜΑ μὲ τὸ ὁποῖο :
1. ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ἄμεσα, ἀπόλυτα καὶ κατηγορηματικὰ τὴν ἰδέα καὶ τὴν προσπάθεια ποὺ καταβάλλεται γιὰ νὰ ἱδρυθῇ τμῆμα ἢ κατεύθυνση ἰσλαμικῶν σπουδῶν στὸ Τμῆμα Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Φρίτ-τουν ὅσοι Θεσσαλονικεῖς ἄκουσαν μιὰ τέτοια πρόθεση.
2. ΚΑΛΟΥΝ τὶς ἁρμόδιες ἀρχές, τοὺς πνευματικοὺς φορεῖς, τοὺς φοιτητές, ὅλο τὸν ὑπαλληλικὸ κόσμο, τοὺς ἐργαζομένους συμπολῖτες, τὰ φιλομακεδονικὰ σωματεῖα, καὶ τὶς ἰδιωτικὲς πρωτοβουλίες τῆς πόλεως νὰ συμπράξουν καὶ νὰ βοηθήσουν προκειμένου νὰ ἀποτραπῇ αὐτὴ ἡ ἐπικίνδυνη εἴσοδος τοῦ Ἰσλὰμ στὴν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης.
3. ΔΙΑΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ὅτι οἱ συνέπειες ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ Ἰσλὰμ σὲ εὐρωπαϊκὲς χῶρες καὶ σὲ χῶρες τῆς Μέσης Ἀνατολῆς ἔχει δημιουργήσει παντοῦ προβλήματα συγκρούσεων καὶ ἀναμετρήσεων καὶ καταστροφῶν ποὺ καθημερινῶς δημοσιεύονται στὰ ΜΜΕ καὶ στὸν τύπο, καὶ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ὅτι δὲν ἔχουν καμμία ἀντιδικία ἢ ἐχθρότητα μὲ τὴν θρησκεία τοῦ Ἰσλάμ, ἀλλ’ ὄχι καὶ νὰ εἰσαγάγουν κάποιοι στὰ δώματα τῆς Χριστιανικῆς Ὀρθοδοξίας τὸ περιεχόμενο τῆς θρησκείας τοῦ Ἰσλάμ.
4. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΝ στοὺς παράγοντες τοῦ τόπου μας, ὅτι οἱ ἁρμόδιοι τοῦ Ἰσλὰμ στὴν Κωνσταντινούπολη ἐπὶ σαράντα χρόνια ἐμπαίζουν τὸ Πατριαρχεῖο μας καὶ τοὺς ἐναπομείναντες Χριστιανοὺς γιὰ νὰ δοθῇ ἄδεια ἐπαναλειτουργίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης, ἐνῷ μερικοὶ ἐδῶ θέλουν νὰ ἀνοίξουν κερκόπορτες γιὰ νὰ ἐγκατασταθῇ τὸ Ἰσλὰμ στὸ ἱστορικὸ Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο καὶ στὴ Χριστιανικὴ Θεσσαλονίκη τοῦ ἁγίου Δημητρίου καὶ τοῦ ἁ-γίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ.
5. EΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ καὶ πάλιν τὴν ἀμετάβλητη θέση τους ὅτι ἡ προσπάθεια δημιουργίας κατευθύνσεως Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στὴν Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πρέπει νὰ ἀποτραπῇ ὁπωσδήποτε διότι αὐτὸ ἀπαιτεῖ ἡ ἀξιοπρέπεια καὶ τὸ καλῶς νοούμενον συμφέρον τοῦ πληρώματος τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Θεσσαλονίκης.
6. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΨΗΦΙΣΜΑ θὰ δοθῇ ἁρμοδίως στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας, στὸν κ. Πρύτανι τοῦ ΑΠΘ, στὸν κ. Πρόεδρο τοῦ Θεολογικοῦ Τμήματος τῆς Θεο-λογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ, καὶ στὰ Μέσα Μαζικῆς Ἐνημερώσεως.
Οἱ Ἐφημέριοι Ἱερεῖς
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης
τῆς ἐξουσιοδοτηθείσης Ἐπιτροπῆς
Ἀκολουθοῦν αἱ ὑπογραφαὶ αὐτῶν

 

«ΙΣΛΑΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ- ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ή ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΠΑΙΓΝΙΟ;» [ΒΙΝΤΕΟ 2014]

Σχόλιο Κατάνυξης: Σήμερα το πρωί 7 Μαρτίου 2014, αυτήν την ώρα, στις 10, ξεκινά η μάχη στη συνεδρίαση της θεολογικής σχολής για το φλέγον θέμα... Παρακαλείσθε όλοι οι ευλαβείς Ορθόδοξοι Χριστιανοί που η καρδιά σας φλέγεται για την αγάπη του Χριστού και της Πατρίδας, να εύχεστε θερμά ώστε να μη επικρατήσουν οι αντίχριστες, μεταπατερικές και αντιεθνικές θέσεις της μερίδος των καθηγητών που είναι υπέρ της ίδρυσης τμήματος ισλαμικών σπουδών στην Θεολογική του Α.Π.Θ και που δυστυχώς αποτελούν την πλειοψηφία. Εύχεστε αδελφοί να μην περάσει η αθλιότητα αυτή και να επικρατήσει η θέση των αγωνιστών και ομολογητών καθηγητών μας!!! ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ Α.Π.Θ.!!!


ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΙΣΛΑΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ- ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ή ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΠΑΙΓΝΙΟ;»

ΤΡΙΤΗ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΩΡΑ 11 Π.Μ. (Δ’ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ)

ΟΜΙΛΗΤΕΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ),  
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΠΘ), 
ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ (ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΟΣ),    
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΒΔΕΛΑΣ (ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ),
ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΙΑΣΟΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΠΘ),
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΠΘ)

ΠΑΡΕΝΕΒΗΣΑΝ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΑΝ ΟΙ:
ΑΡΧΙΜ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ (ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΤΕΩΡΟΥ)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΑΤΣΙΟΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΣ-ΘΕΟΛΟΓΟΣ), 
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ (ΤΟΥΡΚΟΛΟΓΟΣ)


Δεν υπάρχουν σχόλια: